Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hudební obor

25200-nvj3lz.png

Hudební obor je popsán v pracovní verzi RVP ZUV jako obor, díky kterému je žákovi umožněno soustavné vzdělávání, aktivní interpretace a vlastní tvorba skladeb, seznámení s hudební kulturou a získání základních teoretických znalostí. Dítě pomocí těchto možností využívá hudbu jako prostředek vzájemné komunikace i osobního uměleckého sdělení.

Vzdělávací obsah hudebního oboru je rozdělen do dvou vzájemně propojených oblastí, která se jmenují Hudební interpretace a tvorba a Recepce a reflexe hudby. Skládá se z několika očekávaných výstupů, které jsou zaměřeny na praktickém využití.

V oblasti Hudební interpretace a tvorba je žákovi umožněno osvojit si hru na hudební nástroj nebo zpěv. Nejprve se seznamuje se základními hudebními návyky, následně dochází k rozvoji sólové hry a postupem času mu je umožněno rozvíjet se nejen jako sólista ale i jako spoluhráč v komorní a souborové hře nebo ve sborovém zpěvu. Další možností je využití vlastního talentu a hudebních znalostí, které žák získal, buď v oblasti improvizace, vlastní tvorby nebo užitím moderních technologií v hudbě apod. Vzdělávání se uskutečňuje prostřednictvím individuální výuky, což je sólová hra na nástroj nebo sólový zpěv a v podobě kolektivní výuky, jejichž základem je spolupráce s ostatními při hře v orchestru nebo pěveckém sboru. Vzdělávací oblast Recepce a reflexe hudby vede žáka k orientaci v hudebním světě. 

Vzdělávací oblast Recepce a reflexe hudby vede žáka k orientaci v hudebním světě. Snaží se o to, aby žák využíval a přenášel zkušenosti, dovednosti a vědomosti, které získal při praktických činnostech z výuky ve svém zvoleném oboru a snažil se při aktivním poslechu hudební dílo vnímat a ohodnotit. Tato vzdělávací oblast se uskutečňuje zejména ve formě kolektivní výuky (Hudební nauka) a je pro žáky povinnou součástí docházky. Hlavním cílem je vzájemné propojení teorie a praxe, díky čemuž dochází u interpreta k lepšímu prožitku hudby. V RZP ZUV je rozdělen do několika vzdělávacích zaměření: Hra na klávesové nástroje, Hra na smyčcové nástroje, Hra na dechové nástroje, Hra na strunné nástroje, Hra na bicí nástroje, Sólový zpěv, Sborový zpěv a Hra na akordeon.

 

 

Oddělení strunných nástrojů:                          

 

 

 

 

Bc. Slavík Petr-hra na kytaru, baskytaru, elektrickou kytaru, Celtica, ředitel ZUŠ

Ferdanová Andrea, DiS.-hra na kytaru, zástupce ředitele ZUŠ

 

 

BcA. Patrik Czuczor- hra na kytaru, hudební nauka

Hybrant Tomáš, DiS-hra na kytaru, baskytaru

 

 

Oddělení dechových a bicích nástrojů:

 

Musil Marek DiS.-hra na klarinet, saxofon, zobcovou flétnu, kolektivní interpretace

Markéta Trnková-Krchňáková DiS.-hra na flétnu, zobcovou flétnu, Mateřská dovolená

Janiš Lubomír-hra na bicí nástroje

 


 Klavírní oddělení a oddělení klávesových nástrojů:

Masako Nakajima-Snítilová-hra na klavír, korepetice

Leiblová Kristina-hra na klavír, klávesy, klavírní seminář

Ježek Karel-hra na klavír, klávesy

Smetáčková Zita-hra na klavír, klávesy

Vítková Martina-hra na klavír, akordeon, PPV, kolektivní interpretace

 

Pěvecké oddělení a oddělení smyčcových nástrojů:

Smetáčková Zita-hra na housle

Skuhravá Pavlína-sólový zpěv, sborový zpěv